top of page
Szukaj

Dzień sto szósty

Zaktualizowano: 5 lis 2022

ree

Od kilkunastu dni grupa wiekowa od 60 do 79 lat oraz osoby o upośledzonej odporności powyżej 12 lat mogą przyjmować czwartą dawkę szczepionki przeciwko Covid-19 ., Zgodnie z informacją Ministerstwa Zdrowia , od środy 27 lipca osoby uprawnione do otrzymania czwartej dawki szczepionki miały otrzymać SMS-y informujące o takiej możliwości. Nie czekając na w/w SMS-a, Krzysztof skorzystał z sugerowanej , jednej z czterech możliwości zapisania się na szczepienie i wysłał stosowny SMS pod wskazany numer.

Po paru dniach ciszy zdecydował się na drugą ze wskazanych możliwości i zadzwonił na infolinię Narodowego Programu Szczepień. Tu wykazał się wielką cierpliwością . Parę razy musiał wysłuchać długiej informacji wstępnej , wybrać wskazaną cyfrę na klawiaturze , otrzymać wiadomość, że wszyscy konsultanci są zajęci oraz że musi zadzwonić w późniejszym terminie.

W końcu sukces. Nie mniej poinformowany został, że nie możemy zostać umówieni na kolejne szczepienie ponieważ nie ma nas na liście kwalifikującej pacjentów do dawki przypominającej. Może to być błąd popełniony w ostatnim punkcie szczepień w Zgłoszeniu o szczepieniu i bez wyjaśnienia sprawy nie możemy otrzymać skierowania.

Niepomny czekających na niego problemów Krzysztof pojechał do Przychodni w której znajduje się Punkt , gdzie ostatnio byliśmy szczepieni i przedstawił problem.

Tam okazało się ,że nie ma możliwości popełnienia przez nich błędu. Wszystko zostało zapisane właściwie a rubryki Zgłoszenia Szczepienia wypełnione zgodnie z instrukcją. Nie mniej ponieważ za parę godzin Przychodnia rozpoczyna kolejny cykl szczepień pielęgniarka sprawdzi rzekomo błędną informację w SYSTEMIE.

Po powrocie do domu Krzyśkowi udało się cudem ponownie dodzwonić na infolinię Narodowego Programu Szczepień, gdzie po przedstawienia stanowiska Punktu Szczepień w Przychodni, podano , które rubryki zawierają błędy, i jak należało je prawidłowo wypełnić. Zaopatrzony w taką wiedzę Krzysztof pojechał ponownie do Przychodni ale tym razem po południu, w porze szczepień i zgłosił się do obecnego w gabinecie lekarza. Ten nie bardzo orientował się w sprawie ale pielęgniarka obecna przy rozmowie zobowiązała sie jak najszybciej sprawę wyjaśnić. Krzysztof wskazał im które rubryki Zgłoszenia wypełniono niepoprawnie i jak należy je poprawić.. Muszę dodać, że Przychodnia w której mieści się Punkt Szczepień o którym mowa, znajduje się na terenie nowego osiedla mieszkaniowego , daleko od naszego domu i chronicznie brak jest tam miejsca do parkowania, nie wspominając korków przy dojeździe i wyjeździe. Podziwiam hart ducha Krzyska ,że zdołał się tam dwukrotnie dostać i to załatwić .

Po powrocie do domu, mając na względzie absolutną pewność pielęgniarki odpowiedzialnej za poprawności wpisania danych o szczepieniu do Zgłoszenia , zaczęliśmy zastanawiać się nad napisaniem skargi w sprawie uniemożliwienia nam przyjęcia dawki przypominającej .

Jednak już następnego dnia rano, Krzysztof otrzymał telefon z Przychodni informujący nas, że błędy wskazane przez Narodowy Program Szczepień zostały uznane, poprawione i zgłoszone.

Słowa przepraszam nie usłyszał . Teraz więc oczekujemy na potwierdzenie zgłoszenia na szczepienie z NFZ i wygenerowanie skierowanie

Przy okazji nie opuszcza mnie podejrzenie ,że nie możemy być jedynymi osobami, którym niewłaściwie zaznaczono i opisano przedmiotowe rubryki i czy te osoby maja świadomość ,że nie zostaną uwzględnione przy rejestracji do szczepienia. Po prostu znalazły się poza systemem.

 
 
 

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Dzień sto trzydziesty piąty

Najpierw czekałam trzy miesiące /wyjątkowo krótko/ na wizytę u neurologa a następnie ze skierowaniem , pięć miesięcy na badanie...

 
 
 

Komentarze


©2021 by Babcia Ewinka.

bottom of page