Dzień sto szósty
- Babcia Ewa
- 4 sie 2022
- 2 minut(y) czytania
Zaktualizowano: 5 lis 2022

Od kilkunastu dni grupa wiekowa od 60 do 79 lat oraz osoby o upośledzonej odporności powyżej 12 lat mogą przyjmować czwartą dawkę szczepionki przeciwko Covid-19 ., Zgodnie z informacją Ministerstwa Zdrowia , od środy 27 lipca osoby uprawnione do otrzymania czwartej dawki szczepionki miały otrzymać SMS-y informujące o takiej możliwości. Nie czekając na w/w SMS-a, Krzysztof skorzystał z sugerowanej , jednej z czterech możliwości zapisania się na szczepienie i wysłał stosowny SMS pod wskazany numer.
Po paru dniach ciszy zdecydował się na drugą ze wskazanych możliwości i zadzwonił na infolinię Narodowego Programu Szczepień. Tu wykazał się wielką cierpliwością . Parę razy musiał wysłuchać długiej informacji wstępnej , wybrać wskazaną cyfrę na klawiaturze , otrzymać wiadomość, że wszyscy konsultanci są zajęci oraz że musi zadzwonić w późniejszym terminie.
W końcu sukces. Nie mniej poinformowany został, że nie możemy zostać umówieni na kolejne szczepienie ponieważ nie ma nas na liście kwalifikującej pacjentów do dawki przypominającej. Może to być błąd popełniony w ostatnim punkcie szczepień w Zgłoszeniu o szczepieniu i bez wyjaśnienia sprawy nie możemy otrzymać skierowania.
Niepomny czekających na niego problemów Krzysztof pojechał do Przychodni w której znajduje się Punkt , gdzie ostatnio byliśmy szczepieni i przedstawił problem.
Tam okazało się ,że nie ma możliwości popełnienia przez nich błędu. Wszystko zostało zapisane właściwie a rubryki Zgłoszenia Szczepienia wypełnione zgodnie z instrukcją. Nie mniej ponieważ za parę godzin Przychodnia rozpoczyna kolejny cykl szczepień pielęgniarka sprawdzi rzekomo błędną informację w SYSTEMIE.
Po powrocie do domu Krzyśkowi udało się cudem ponownie dodzwonić na infolinię Narodowego Programu Szczepień, gdzie po przedstawienia stanowiska Punktu Szczepień w Przychodni, podano , które rubryki zawierają błędy, i jak należało je prawidłowo wypełnić. Zaopatrzony w taką wiedzę Krzysztof pojechał ponownie do Przychodni ale tym razem po południu, w porze szczepień i zgłosił się do obecnego w gabinecie lekarza. Ten nie bardzo orientował się w sprawie ale pielęgniarka obecna przy rozmowie zobowiązała sie jak najszybciej sprawę wyjaśnić. Krzysztof wskazał im które rubryki Zgłoszenia wypełniono niepoprawnie i jak należy je poprawić.. Muszę dodać, że Przychodnia w której mieści się Punkt Szczepień o którym mowa, znajduje się na terenie nowego osiedla mieszkaniowego , daleko od naszego domu i chronicznie brak jest tam miejsca do parkowania, nie wspominając korków przy dojeździe i wyjeździe. Podziwiam hart ducha Krzyska ,że zdołał się tam dwukrotnie dostać i to załatwić .
Po powrocie do domu, mając na względzie absolutną pewność pielęgniarki odpowiedzialnej za poprawności wpisania danych o szczepieniu do Zgłoszenia , zaczęliśmy zastanawiać się nad napisaniem skargi w sprawie uniemożliwienia nam przyjęcia dawki przypominającej .
Jednak już następnego dnia rano, Krzysztof otrzymał telefon z Przychodni informujący nas, że błędy wskazane przez Narodowy Program Szczepień zostały uznane, poprawione i zgłoszone.
Słowa przepraszam nie usłyszał . Teraz więc oczekujemy na potwierdzenie zgłoszenia na szczepienie z NFZ i wygenerowanie skierowanie
Przy okazji nie opuszcza mnie podejrzenie ,że nie możemy być jedynymi osobami, którym niewłaściwie zaznaczono i opisano przedmiotowe rubryki i czy te osoby maja świadomość ,że nie zostaną uwzględnione przy rejestracji do szczepienia. Po prostu znalazły się poza systemem.



Komentarze